26 december 2006

Sammanfattning



Är det här man ska sammanfatta 2006? Jag gör ett försök, utifrån DigFis modell:



Årets Album:

TTA - Escaping Your Ambitions

Vi visste inte att vi behövde det så mycket som vi gjorde. Det kanske enda helgjutna album som släpptes i år.



Årets Låtar:

'J.U' - Kalle J (Kommentar överflödig. Bäst, helt enkelt)

'Mine Was Real' - TTA

'Watch Your Step' - Juvelen

'I wouldn't know what to do' - The Honeydrips

'Scattered Pearls' - Casiotone for the Painfully Alone

'Sexyback' - Justin

'Teenage Life' - Daz Sampson

'On The Run From Nora' - Animal Keyboard Band

'Akademisk' - Kalle J

'Sjukt' - Kalle J

''Long Distance Call' - Phoenix

'So Young' - Nicolas Makelberge



Det finns ett ton låtar jag glömt, ni får väl fylla på i kommentarfältet.



Årets Remixer:

'Whoo Alright Yeah Uh Huh (Simian Mobile Disco Remix)' - The Rapture

'Rock Steady MSTRKRFT Edition' - All Saints

'Shining Star (Lifelike Remix)' - Pate No. 1



Årets Brottarhit:

Pull Shapes



Årets Konserter:

Fibes, Oh Fibes! på Klubb Smart var överlägset bäst. Kalle J på Klubb Shaktar var fint, likaså Mr.Suitcase på samma klubb.



Årets Konsert jag själv medverkade vid:

Luciakonsert i Westminster Cathedral 15/12, jag kommer aldrig glömma känslan av att titta ut över tvåtusen personer i en av världens vackraste kyrkor. Och som vi sjöng!



Årets Kör:

OPQ/Olaus Petri Ungdomskör/Olaus Petri Chamber Choir. Kalla den vad du vill, bäst är den! Köp vår skiva!



Årets Nättidning:

Shaktar, men jag kommer inte sakna den (okej då, lite grann). Det är dags att förändra, om vi står still förlorar vi!



Årets DJ-set:

Mitt och Annas set på Klubb Smart 11:e november, det var stora saker i görningen där! Annars kommer jag aldrig glömma första Klubb Shaktar (Joakim och Johan var det väl som spelade då?) eller OhJays på Satin. Glöm inte heller Justice på I Love Techno (Jag var inte där, men ber du snällt skickar jag mp3-filen)



Årets Klubbkväll:

Shaktar-klubben på långfredagen och samma klubb 3:e juni. Vi ska inte glömma Pop The Lock heller!



Årets Film/TV:


FC Z, alltid FC Z. Film? Nja, kanske Borat, men jag gillar ju inte nya filmer egentligen.



Årets Bok:

'Montecore' av Jonas Hassen Khemiri



Årets Sport:

Alldeles för mycket, men St. Etiennes avancemang till Korpen Div. 5 var stort. Fotbolls-VM var sådär, men Premier League har varit makalöst hittills. Zlatan förtjänar att nämnas här också.



Årets år:

2007. Hela 2006 har egentligen handlat om 2007. DET kommer bli vårt bästa år.



Inga kommentarer: