09 oktober 2006

En sorts lägesrapport

Jag skriver inte så mycket, jag vet, men bryr ni er egentligen?

Som vissa av er kanske förstått avled min farmor i förra veckan. Det var ett ganska tungt besked för mig, jag och farmor stod varandra ganska nära. Hon brukade bjuda mig på mat en gång i veckan när jag handlade och klippte gräset åt henne, eftersom hon inte orkade. Det var alltid så himla trevligt att komma dit och få lite svensk husmanskost. Hon blev alltid så glad när man åt mycket mat. Och så minns jag så väl när jag och Anna åkte dit med lite godis till jul. Hennes glädje var så äkta, långt ifrån dagens "tack tack (fan va lite du hade råd med då)". Men nu är hon borta och med henne hela den generationen av min släkt. Må hon vila i frid, det är hon värd.

Nu är det ju så att hösten inte bara består av farmors död, utan också en himla massa annat fint. Hösten kommer bli vacker, nu när den äntligen kommit. Det känns så skönt att man inte längre behöver skämmas för att gilla lite mysig musik såhär i höstrusket. Det behöver inte längre vara dans, dans, dans hela tiden. however, min höst kommer att se ut såhär:
  • TTA - Escaping your ambitions
    Kärlek vid första ögonkastet, utan tvekan. Jag älskar det verkligen. Allt är så perfekt, från texten på hemsidan till omslaget till låtarna. Allt, verkligen.
  • A Compact Disc Including The Embassy
    Snitsiga remixer.
  • Kalle Js mixtape
    Han är Sveriges finaste, jag bryr mig inte vad ni än säger.
  • Hemligheter
    Jag vet ingenting, fråga inte mig
  • Daniel Boyacioglu
    Det går inte att stå emot, och senaste samlingen är verkligen, verkligen bra
  • FC Z Säsong 2
    Tore Kullgren för fan! Den mest kärleksfulla tv som producerats i Sverige
  • Michael Carrick
    Det är hans tur nu.
  • Rudbecksskolan
    Jag myser, och takåsarna älskar mig när jag tittar ut från kontoret. Jag är helt lyrisk, jag har faktiskt stått och snackat om Shakespeare i en timma, och de har lyssnat på mig och verkligen tagit in någonting. Jag är glad, helt enkelt.
  • Pop the Lock
    Det kommer bli så fint
  • Faures Requiem
    Fantastiskt vackert, fantastiskt vackert. Kom och lyssna den fjärde november
  • London
    Vi kommer ta över stället. Westminster-goddamn-Cathedral! Det kommer bli en lucia långt ifrån fulla fjortonåringar och hembränt. OCh det kommer bli tidernas finaste lucia.
  • Alla ni som bryr er
    I phreakin' luv ya!

Inga kommentarer: