21 oktober 2006

Lördag, Mozart och det där som kallas livet

Kalendern för idag
  1. Det blev aldrig match för mig. Lyssnade på radiosporten istället. Men hur som helst: We're back! Allsvenskan känns fan så mycket sexigare än Superettan.
  2. Orkesterrep inför morgondagens konsert som kan bli hur fin som helst
Imorgon är det alltså konsert, Mozarts kröningsmässa. Det kan bli hur fint som helst. 80:- de stora och 50:- för de små (studenter inkluderade). Kom till Olaus Petri-kyrkan om du vill lyssna på lite vacker Wienerklassicism av bästa märke!

Tittade lite på Musikbyråns tioårsjubileum igår. Det var kul att se en ung Håkan Hellström i sjömanskostym och att se The Hives spela ett medley (faktiskt ganska bra låtval). Men det bästa var nog ändå att jag återigen kom på att Nick Valensi kan vara det sötaste rocken har att erbjuda. Dessutom kom jag återigen på att Is This It kan vara ett av världens bästa album. "Someday" är ju rent magisk, mycket bättre än Last Nite om ni frågar mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja someday är lätt strokes bästa låt!!

Anonym sa...

vem är det på bilden? han med brunt hår.

Petter sa...

Det är ju Nick Valensi, gitarrist i The Strokes. Otroligt söt om du frågar mig!