09 augusti 2005

Inte visste jag...

...att Urban Bäckström gillade soul. Fantastisk musik är det hursomhelst i P1 just nu!

Olinda Borggren var hos Uppman förut. Hon verkar helt enkelt blåst. Jag kollade aldrig på Paradise Hotel, men de rapporter man fått indikerade att hon framställdes som blåst i programmet, och radioprogrammet verifierade mina misstankar. Att hennes låt "Playboy bunny" var genomusel var väl ingen överraskning, videon ska visst vara överporrig också. Jag klarar mig utan Olinda faktiskt. Däremot önskar jag att "språket" i P1 kommer igång igen snart. Det är helt klart ett av radions bästa program tillsammans med allt Anders och Måns rör vid (Hej Domstol! får inte glömmas i sammanhanget).

Nu vill jag ha en iPod. Kanske jobbar jag en vecka till för att kunna köpa en? Funderar verkligen på det. Dessutom vill jag ha en lägenhet. Trådarna börjar läggas ut, vi får se hur allt går i slutändan, men flytta ska jag!

Annars kan ni alltid läsa böcker jag gillar, börja med Personliga Pronomen av Daniel Sjölin, fortsätt med Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri, Aniara av Harry Martinson, Pojk- och Ungdomsår av JM Coetzee och Bär ditt barn som den sista droppen vatten av Björn Ranelid. Vill ni ha inte fullt så "tung" litteratur kan ni läsa Två nötcreme och en moviebox av herrarna Hammar och Wikingson, vilket är en sanslöst rolig och pricksäker skildring av uppväxten i åttiotalets Sverige.

Eller så skiter ni i det.

Inga kommentarer: