25 juli 2005

Balsam Boys

Nämenvafan! Jag trodde att såhär dålig musik var bannlyst för alltid från all typ av etermedia... Men döm om min förvåning, en kille från den stolta staden Örebro ÖNSKAR att höra den här låten. Fyfanfyfanfyfanfyfan vilken dålig låt. Vit medelklassrap blandas med vit medelklassmörsång allt över en matta av åttiotalssommarhitsmusikbakgrund. Fy fan säger jag bara... Men nu spelar de Morrissey, det är i och för sig en ganska bra återställare. Men fortfarande anser jag att sommarlåtar av typen "här kommer sommaren" med Balsam Boys borde beläggas med dödsstraff, eller i alla fall ett längre fängelsestraff. Fy fan, det är till och med värre än grillhits (tuffa killar med tatueringar lugnar ned sig lagom till sommaren och kör en "hej-vi-sitter-runt-lägerelden-och-sjunger-sådär-känslosamt-eller-bara-hyllar-stereotypa-sommarsysslor-typ-dricka-kall-öl-i-solskenet-låt"). Förstår ni hur jag känner inför Balsam Boys nu? Fast det värsta är nog inte själva gruppen Balsam Boys (smaka på namnet bara) utan det att folk faktiskt VILL höra "musiken". Det ÄR synd om människorna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sommaren den får liv igeeeen
här kommer sommareeen!!

den dyker upp som en gammal väään...

jag vet inte om texten går så...det bara kom till mig just nu...
snart äre dax..å fy faan!

Anonym sa...

jag vill inte ha dig!

har du körkort? nej..då blire inge åka av!

lao

töntar!

och sist men absolut inte minst...

grisarna tar över vääärlden
grisarna blir fler och fler
kom följ med på grisefärden
piltar får ej följa med!


åh..låt hösten komma snart!