11 september 2005

Dagens playlist

Nu är det dags att möta hösten. Jag gör det såhär, ni får mer än gärna göra detsamma:

  1. Bob Dylan - The times they are a-changin' (Live, bootleg series vol. 6)
    En minst sagt magnifik version
  2. Bright Eyes - The Trees got wheeled away
    Ja, Bright Eyes får ALLTID vara med och leka
  3. CocoRosie - Terrible Angels
    Se tidigare inlägg
  4. Broder Daniel - Happy people never fantasize
    Henrik Berggren har aldrig rimmat så dåligt, men Broder Daniel känns, och här känns det ordentligt, riktigt jävla ordentligt.

  5. The Smiths - The boy with the thorn in his side
    Jag får alltid för mig att det är Oscar Wilde som sjunger. Morrissey sjunger i alla fall som vår vän Oscar skulle ha gjort, det är jag övertygad om.
  6. Popsicle - Use my name
    Skit i budskap, arrangemang och musikaliska kvalitéer. Det här är en utsökt poplåt och är så oavsett hur många poäng Andreas Mattson inte har pluggat på musikhögskolan.
  7. Håkan H - Jag har varit i alla städer
    Ta mig till Gullbergskajen, nu!
  8. Diana Ross & The Supremes - You can't hurry love
    Det här kan få vem som helst att dansa med lönnlöven.
  9. Sam Cooke - A change is gonna come
    Tänk om han hade blivit äldre...
  10. Nikola Sarcevik - Lock-Sport-krock
    På något vis känns det här äkta, fast det inte borde det.
  11. Blur - The Universal
    Japp, det blir många svulstiga låtar mot slutet
  12. The Divine Comedy - There is a light that never goes out
    Bättre än originalet? Döm själv.
  13. Popsicle - Third opinion
    En fjärde åsikt? Nej, lyssna och njut av minimalistrocken i mitten av låten istället.
  14. Khonnor - Crapstone
    En kille som brukar sitta och röka med ryggen lutad mot en gravsten kan helt enkelt inte göra dålig musik.
  15. Ed Harcourt - From Every sphere
    Ed betyder lite mer än alla andra just nu.
Det här är så nära man kommer just nu.

Inga kommentarer: