05 september 2005

Kent


tänkte ta och försöka lyssna lite mer på Kent, och förstå vad det är som alla tycker är så fantastiskt jävla bra med dem. Jag har nämligen aldrig förstått varför Jocke Berg ska vara någon slags Messias för en herrans massa tonårstjejer. I och för sig skriver han våldsamt snygga texter och skulle definitivt kunna släppa en diktsamling, men musiken är ingenting som har rört mig sådär som det verkar röra alla andra. Men men, ska väl sätta mig ner och försöka lyssna in mig så att jag i alla fall får en bra bild av deras produktion.

Annars är detta bäst just nu:
  1. Kanye West - Touch the Sky
    Curtis har aldrig varit bättre
  2. Wilco - Misunderstood
    Detta känns bra mycket närmre än Kent
  3. Wannadies - Combat Honey
    En liten nostalgitripp
  4. Khonnor - Daylight and Delight
    Stämningsfullt
  5. Jens Lekman - Maple Leaves (Från EPn "Black Cab")
    Jodå, Jens är ett geni

Inga kommentarer: