11 september 2005

Joakim har fel...


Jag sitter här, är genomförkyld, borde plugga, men sorterar mitt iTunesbibliotek istället. Det känns liksom mer aktuellt, även om jag borde vara effektiv, jag gillar det jag pluggar just nu, men "Ain't no mountain high enough" och "You can't hurry love" lockar till och med mer än grammatik.

Nu till rubriken: Läs den länkade recensionen så förstår du. Kanske behöver jag inte CocoRosie, men som Håkan säger: "jag vill ha dig mer än jag behöver dig". Kanske kommer inte CocoRosie stanna hos mig för evigt, det är knappast troligt, men en förkyld söndag spenderas med fördel tillsammans med alldeles för många koppar te, grammatik och CocoRosie. Att skivomslaget sedan är helt galet, det hör inte till saken, för musiken är så vacker, så försiktigt trevande men ändå kaxig, konstnärlig, pretentiös, men alldeles lagom avvägd. Jag skiter faktiskt i vad Joakim skriver. Jag kanske inte behöver CocoRosie, men jag vill bara ha mer, mer, mer just idag.

Annars är det här min bästa förkylningskur:
  1. CocoRosie - Terrible Angels
    Det här är lite väl vackert...
  2. Diana Ross & The Supremes - You can't hurry love
    Det här är kanske det bästa motown släppte
  3. Willie Hightower - Walk a mile in my shoes
    Japp, det svänger bort slöheten
  4. Resterande CocoRosie-låtar
    Kommentar överflödig
  5. Locus Iste
    Världens vackraste körstycke?

Inga kommentarer: