28 oktober 2005

Halleluja!


Jag ska på Robyn på konserthuset! Hur kunde Anna veta att det var den ultimata födelsedagspresenten? Dessutom har jag numera två nya säsonger Simpsons att kolla på.

Annars kan jag tjata ännu mer om The Killers, men det behövs nog inte.

Annars ser dagens låtar ut som följer:

  1. Robyn - Eclipse
    Ojojoj
  2. Duruflé - Ubi Caritas
    Tiden står still
  3. Mendelsohn - Hear my Prayer
    Men bara om Linnéa är solist
  4. Otto Olssons rekviem
    Jag skulle kunna dö lycklig idag om jag själv hade skrivit "Lux aeterna luceat eis domine"-delen i sista satsen. Eller någon av alla delarna i första satsen. Kom på konsert den femte! Vi är rätt bra tror jag.
  5. Mozarts c-mollmässa

Ni tror säkert att jag är en romantiker, men så är definitivt inte fallet. Imorgon blir det tung barock igen, var så säkra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Petter kan inte stava..Petter kan inte stava...Petter kan inte stava!!!

För övrigt har jag också en favorit..sidan 84 takt 165-167. Det kan vara den absoluta höjdpunkten! (var han mer påverkad än vanligt när han skrev det eller hade han bråttom att avsluta det hela???)

Hallelulelulja!
12-åringen

Petter sa...

Okej, jag kanske stavar "rekviem" konstigt enligt dig, men det är en fullt accepterad stavning, även om alla vill stila med "requiem", fast det bara är en bögig, latinsk stavning. jag tycker att "rekviem" är den coolaste stavningen jag!