24 oktober 2005

Tio helt enkelt sjukt bra låtar

Sitter på universitetet och försöker plugga, snön smälter utanför och jag kommer ingenvart. Här kommer i alla fall de tio hetaste låtarna i mitt universum just nu:

  1. The Killers Mr. Brightside (the thin white duke remix)
    Kommentar överflödig, den här låten räddar ditt liv.
  2. Le Sport - Eurosport music baby
    Varför var jag inte på Klubb smart i lördags?
  3. Jens Lekman - The opposite of Hallelujah
    Halleluleluja!
  4. Popmihajlov - Kiss me now
    Fick för mig att lyssna på det här igen, och herremingud vilken låt!
  5. Bettye Swann - A change is gonna come
    soul är alltid aktuellt.
  6. Khonnor - Crapstone
    Ångestladdat och vackert
  7. Björk - Joga
    Värmer i höstmörkret
  8. Ed Harcourt - From every sphere
    Pretentiöst? javisst! Underbart? Javisst!
  9. Håkan Hellström - Brännö Serenad
    När Moneybrother sjöngs den i tv i lördags förstod jag varför den här låten är så fruktansvärt bra.
  10. The Polyphonic Spree - Two thousand places
    Polyphonic spree är världens näst bästa sekt efter OPQ

Inga kommentarer: