25 oktober 2005

Musik

Jag har fått tag på en underbar inspelning av Duruflés samlade körverk. Sjunger gör St. Jacobs kammarkör. "Ubi Caritas" är verkligen så vacker att tiden står still. Annars finns Missa Cum Jubilo med på skivan också, det är rätt kul att höra den, eftersom vi gjorde den för några år sedan i Nikolai. Ett mycket vackert och mycket underligt stycke musik. Annars borde jag plugga mer än jag gör just nu. Jaja, jag kommer säkert igång imorgon. Tänkte jobba förmiddag och sedan åka till bilioteket, skulle ha gjort det idag, men det regnar så förbannat. Sitter här och lyssnar på Mozarts C-mollmässa istället, det är bra mycket trevligare än att cykla faktiskt.

Jag är lite nyfiken på musiken Mats tänkte komponera. Det skulle vara kul att höra, och allra roligast att sjunga.

Inga kommentarer: