21 oktober 2005

Spurs imorgon!










Knivig match, helt klart. Många skador, men vi borde klara det här. Startelvan ser troligtvis ut som följer:
Van der sar
-
Bardsley, Ferdinand, Silvestre, o'Shea
-
Ronaldo, Smith, Scholes, Park
-
van Nistelrooy, Rooney
Bardsley har varit väldigt bra de matcher han har fått spela så han är given. Alan Smith tycker jag är årets överraskning då han har varit otroligt bra i rollen som defensiv mittfältare. Man skulle kunna byta ut Scholes mot Fletcher, men mot Spurs tror jag att Scholes är det givna valet då han dels har mer erfarenhet och dels är mycket starkare i kroppen är Fletcher. Några frågor i anfallet? Nej, jag trodde väl inte det!
En tanke slog mig här om dagen när jag och min kompis Anders diskuterade fotboll och laguppställningar. I förra årets FA-cupfinal spelade United någon slags 4-2-3-1 som såg ut enligt följande:
Carroll
-
Neville, Silvestre, Ferdinand, Heinze (eller var det o'Shea?)
-
Keane, Fletcher
-
Rooney, Scholes, Ronaldo
-
van Nistelrooy
Okej, hela laget presterade max i den här matchen, men Rooney och Ronaldo var helt enkelt tre nivåer över alla andra, Ronaldo dominerade vänsterkanten fullständigt och Rooney på någon slags högermittfältsplats var livsfarlig när han dök in mitt i planen och anföll. Kanske vore det något för Sir Alex att testa, Rooney på högermittfältet, Ronaldo på vänster och Park som släpande forward? Att Park kan springa sönder försvar vet vi, och jag tror att han skulle göra sig väldigt bra på centrala mittfältet i en mycket offensiv roll. Jag hatar egentligen mittfältsdiamanter, men en som bestod av Smith på defensiv, Rooney på högern, Ronaldo på vänster och Park på offenisiven vore rätt trevlig. I anfallet? van Nistelrooy och Rossi. När Saha blir skadefri får han bevisa vad han kan, men just nu är Rossi mitt grundtips.
Annars kan man alltid diskutera Ronaldo just nu. Är anklagelserna sanna, då försvinner all min beundran för honom. Han är en av de mest underhållande fotbollsspelarna idag, men skulle han fällas, då finns han inte längre på min topplista.

Inga kommentarer: